1. Membangunkan sistem aplikasi secara dalaman dalam tempoh dua belas (12) bulan berdasarkan kapasiti keperluan selepas pengesahan pengguna;
2. Menyelesaikan masalah yang tidak melibatkan perubahan struktur sistem bagi aplikasi dan perisian dalam tempoh tiga (3) hari bekerja;
3. Memastikan aduan kerosakan peralatan ICT yang diterima diberi maklum balas awal dalam tempoh satu (1) jam;
4. Membekalkan alat habis guna ICT (toner, thumbdrive, external hard disk) dalam tempoh satu (1) hari bekerja tertakluk kepada stok bekalan;
5. Menyedia dan membentangkan Laporan Ketirisan Data kepada Jawatankuasa Keselamatan Dokumen KDN dalam tempoh 24 jam;
6. Memastikan permohonan akaun e-mel oleh pengguna diproses dalam tempoh tiga (3) hari selepas borang permohonan lengkap diterima;
7. Memberi keputusan permohonan perkhidmatan khidmat sokongan dan/atau pinjaman peralatan ICT dalam tempoh satu (1) hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima; dan
8. Menyelesaikan kerosakan peralatan ICT yang tidak melibatkan penggantian alat ganti dan tidak melibatkan kontraktor di Pejabat KDN sekitar Putrajaya dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.