telephone03 - 8000 8000 envelopepro[at]moha[dot]gov[dot]my

phone  03 - 8000 8000       
email  pro[at]moha[dot]gov[dot]my


Soalan Lazim Hubungi Kami Aduan dan Maklum Balas Peta Laman

kdnfaqkdncontactuskdnfeedbackkdnmap

logo-header

logo-header

Maklumat Perkhidmatan

  • SEKSYEN HAL EHWAL KORPORAT
  1. Sebagai focal point Kementerian/ Jabatan/ Agensi dalam penyampaian dan penyaluran maklumat di peringkat Kementerian, nasional dan global.

  2. Merancang, menyelaras dan melaksanakan pelan komunikasi/ promosi/ publisiti program serta pencapaian Kementerian/ Jabatan/ Agensi.

  3. Merancang dan melaksana aktiviti peningkatan imej korporat Kementerian/ Jabatan/ Agensi.

  4. Merancang dan menguruskan penerbitan laporan tahunan, buletin, video korporat, brochure serta lain-lain bentuk penerbitan bagi tujuan mempromosikan Kementerian.

  5. Menyediakan draf YB. Menteri/ Timbalan Menteri/ KSU mengenai dasar Kementerian.

  • SEKSYEN PERHUBUNGAN MASYARAKAT
  1. Memberi penjelasan tentang dasar Kementerian/ Jabatan/ Agensi.

  2. Merancang, menyelaras dan melaksanakan program perhubungan masyarakat peringkat Kementerian/ jabatan/ Agensi.

  3. Memberi khidmat nasihat mengenai program Kementerian/ Jabatan/ Agensi.

  4. Mengurus dan mengendalikan taklimat mengenai fungsi dan peranan Kementerian/ Jabatan/ Agensi.

  5. Menyelaras lawatan rasmi ke Kementerian.

  6. Menyediakan draf ucapan YB. Menteri/ Timbalan Menteri/ KSU bagi program masyarakat.

  • SEKSYEN MEDIA DAN PROMOSI
  1. Merancang, menyelaras dan melaksana program media.

  2. Mengurus dan mengendalikan perhubungan dengan pihak media.

  3. Memberi khidmat nasihat mengenai program Kementerian/ Jabatan/ Agensi, nota kepada editor, siaran akhbar kepada media dalam membuat liputan.

  4. Mengurus dan mengendalikan taklimat mengenai fungsi dan peranan Kementerian/ Jabatan/ Agensi kepada media.

  5. Mengurus dan mengendalikan portal iKDN.

  6. Menyediakan bahan/ maklumat (content) kepada portal dan website KDN.

  • SEKSYEN ADUAN DAN KHIDMAT PELANGGAN
  1. Mengurus, menyelaras dan memantau semua aduan yang diterima.

  2. Menyedia dan menyelaras jawapan mengenai aduan dan mengesyorkan   tindakan yang perlu diambil.

  3. Memantau dan menyelia keberkesanan sistem aduan (iSPAAA dan iADUAN).

  4. Merancang, menyelaras dan melaksanakan kajian kepuasan pelanggan dalaman dan luaran.

  5. Merancang, mengurus, melaksana dan memantau semua urusan berkaitan pelanggan.

  6. Mengurus Pegawai Khidmat Pelanggan Kementerian.

  7. Memberi nasihat kepada Kementerian/ Jabatan/ Agensi mengenai perkhidmatan yang perlu diberikan kepada pelanggan.

  • SEKSYEN PENTADBIRAN
  1. Merancang, menyelaras dan memantau hal ehwal pengurusan kewangan Bahagian.

  2. Menyediakan bajet tahunan Bahagian.

  3. Menyelaras dan memantau pelaksanaan program Amalan 5S dan MS ISO 9001:2008 Bahagian.

  4. Merancang dan menyelaras latihan anggota kerja.

  5. Merancang, menyelaras dan memantau penyediaan SKT dan LNPT pegawai.

  6. Mengurus dan menyelaras pengauditan ke atas Bahagian.

  7. Menguruskan hal ehwal pengurusan aset Bahagian.

  8. Menyelaraskan Sistem Pegawai Bertugas Bahagian.

  9. Menguruskan rekod pengurusan cuti dan rekod Sistem Kehadiran Biometrik kakitangan Bahagian.

  10. Menguruskan Sistem Pengurusan Fail Bahagian.

  11. Menguruskan hal ehwal perlindungan keselamatan Bahagian.

 

AGENSI & PAUTAN LUAR


AGENSI & PAUTAN LUAR


alamat Setia Perkasa 1, 2, 7 & 9, Kompleks Setia Perkasa, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, 62546 Putrajaya
hubungi Tel: 03 8000 8000
Fax : 03-88891613 / 03-88891610
emel pro[at]moha[dot]gov[dot]my

Hakcipta Terpelihara © Kementerian Dalam Negeri 2018
Paparan terbaik pada Mozilla Firefox 3, Internet Explorer 10
dan Google Chrome dengan resolusi minima 1366x768

fb3 update tweet update youtube insta

Kemaskini Terakhir: 21 November 2024.
Jumlah Pelawat : 1121100

moha qrcode